4 out of 5
4
6 reviews

2o Mέρος: οι Έρωτος έπαινοι

Το Συμπόσιον του Πλάτωνος είναι ένα από τα κορυφαία δημιουργήματα του αρχαιοελληνικού και γενικότερα του ανθρωπίνου πνεύματος. Με το ενδιαφέρον που παρουσιάζει το θέμα το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο του προβληματισμού, με τον πλούτο του περιεχομένου και την καλλιτεχνική του μορφή, καθώς σκέψη και λόγος συνυφαίνονται σε μια εκπληκτική ενότητα, όσο ίσως σε καμιά άλλη φιλοσοφική συγγραφή, απέσπασε την αναγνώριση και τον θαυμασμό των ανθρώπων που έχουν γνήσια πνευματικά ενδιαφέροντα και συναισθηματική ευαισθησία.

22 άτομα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον

ΔΙΔΑΚΤΡΑ

Αρχική αξία κόστους μαθήματος: 390 €.

Το ποσό αυτό μειώνεται ως ακολούθως:

Χορήγηση ειδικής έκπτωσης 20% στο σύνολο του μαθήματος.

Ποσό πληρωμής μετά την έκπτωση: 312 €

Εφάπαξ Πληρωμή – Early Entry (10%): 280,8 €

Μετά την εξόφληση του συνολικού ποσού, παρέχονται επιπλέον 2 μήνες δωρεάν εκμάθησης, για την πληρέστερη κατανόηση του Μαθήματος. Το κόστος απόκτησης του Πιστοποιητικού Παρακολούθησης μαθημάτων από την εταιρεία ACTA Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι 99 ευρώ.

2ο Μέρος – Πλάτωνος Συμπόσιον

Χρονική Διάρκεια:  2 Μήνες

Κόστος μαθήματος: 104 €

ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΕΥΤΕΡΗ

  1. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
  2. Ο Έρωτος Έπαινος του Φαίδρου
  3. Ο Έρωτος Έπαινος του Παυσανία
  4. Ο Έρωτος Έπαινος του Ερυξιμάχου
  5. Ο Έρωτος Έπαινος του Αριστοφάνους.
  6. Ο Έρωτος Έπαινος του Αγάθωνος
  7. Η μετάβαση από το πρώτο στο δεύτερο μέρος
  8. Ο Έρωτος Έπαινος της ∆ιοτίμας
  9. Ο Σωκράτους Έπαινος του Αλκιβιάδη

ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το Συμπόσιον του Πλάτωνος είναι ένα από τα κορυφαία δημιουργήματα του αρχαιοελληνικού και γενικότερα του ανθρωπίνου πνεύματος.

Με το ενδιαφέρον που παρουσιάζει το θέμα το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο του προβληματισμού, με τον πλούτο του περιεχομένου και την καλλιτεχνική του μορφή, καθώς σκέψη και λόγος συνυφαίνονται σε μια εκπληκτική ενότητα, όσο ίσως σε καμιά άλλη φιλοσοφική συγγραφή, απέσπασε την αναγνώριση και τον θαυμασμό των ανθρώπων που έχουν γνήσια πνευματικά ενδιαφέροντα και συναισθηματική ευαισθησία.

Ταυτόχρονα, υπήρξε μια μόνιμη πρόκληση, ήδη από την αρχαιότητα, για τους φιλοσόφους και τους φιλολόγους, ώστε να στραφούν στην πολύπλευρη και σε βάθος μελέτη του έργου: εντόπισαν τα προβλήματα κατανόησης και προσπάθησαν να δώσουν ικανοποιητικές απαντήσεις.

Μια συνοπτική έκθεση των αποτελεσμάτων της φιλολογικής και φιλοσοφικής έρευνας του Συμποσίου, θα επιχειρήσει ο διδάσκων να δώσει στις σελίδες που ακολουθούν, ξεκινώντας με την πολύ χρήσιμη, πάντοτε, Ανάλυση των Αρχαίων Ελληνικών Συμποσίων, που αφορούν και αναλύονται διεξοδικά σε αυτό το πλατωνικό έργο.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ

Ο Πλάτων, του οποίου το αρχικό όνομα ήταν Αριστοκλής, γεννήθηκε στην Αθήνα το  427 π.Χ. Το όνομα του πατέρα του Αρίστων και της μητέρας του Περικτιόνης, με καταγωγή από αριστοκρατικές ρίζες που έφθαναν μέχρι τον Κόδρο και μέχρι τον Σόλωνα.

Τα παιδικά του χρόνια συμπίπτουν με τα χρόνια του Πελοποννησιακού πολέμου, όταν στην πόλη των Αθηνών άστραφτε το μεγαλείο της Ακρόπολης και του Παρθενώνα και κυριαρχούσε η προσωπικότητα του Περικλή και της Ασπασίας.

Ο Πλάτων από νωρίς μυήθηκε στη μεγάλη Ελληνική ποίηση, τον Όμηρο, τον Πίνδαρο, την τραγωδία, την κωμωδία, την ρητορική πεζογραφία.

Πρώτος του διδάσκαλος στα μαθήματα της φιλοσοφίας, ήταν ο Κρατύλος, που του δίδαξε την Κοσμολογία του Ηρακλείτου.

Όμως, η μεγάλη στιγμή που άλλαξε ριζικά τη ζωή του Πλάτωνα ήταν η πρώτη του γνωριμία με τον Σωκράτη. Σε αυτόν χρωστάει την αφύπνιση του ψυχικού κόσμου του, την αντίληψη του θείου ανθρώπου και τη σχέση του ανθρώπου με τον ίδιο τον ουρανό.

Οκτώ ολόκληρα χρόνια, από το 407 π.Χ. έως το 399 π.Χ. , ως τον θάνατο δηλαδή του Δασκάλου, ο Πλάτων ανήκε στον κύκλο του υπέροχου εκείνου ανθρώπου. Η καταδίκη και ο θάνατός του συγκλόνισαν ως τα μύχια βάθη τους τη σκέψη και το αίσθημα του νέου άνδρα, ο οποίος δε ήταν τότε περισσότερο από 28 ετών.

Ταυτόχρονα, όμως, στερέωσαν μέσα του τη συνείδηση του μεγαλείου και της σημασίας του διδασκάλου του και τον οδήγησαν στην απόφαση να ζήσει και να δράσει σύμφωνα με το πνεύμα εκείνου.

Το διάστημα αμέσως μετά από το θάνατο του Σωκράτη το πέρασε μαζί με μερικούς φίλους στα Μέγαρα κοντά στον Ευκλείδη.

Το 390 π.Χ. άρχισε τα μεγάλα ταξίδια του.

Πήγε στην Αίγυπτο, όπου γνώρισε και μελέτησε τον πανάρχαιο πολιτισμό της.

Πήγε στην Κυρήνη, έμεινε κοντά στον Θεόδωρο και έμαθε καλά Μαθηματικά και Γεωμετρία.

Πήγε στην Κάτω Ιταλία, γνωρίστηκε με τους Πυθαγορείους και σπούδασε την θεωρία των αριθμών και τις δοξασίες τους για την ψυχή.

Στις Συρακούσες, ο τύραννος Διονύσιος ο Α’ τον δέχθηκε στην αυλή του, φιλικά στην αρχή, ύστερα τον θεώρησε ύποπτο και τον έδιωξε, στέλνοντας τον με καράβι στην Αίγινα, όπου οι Αιγινήτες, οι οποίοι ήταν εχθροί των Αθηναίων, τον έπιασαν και τον οδήγησαν στο σκλαβοπάζαρο για να τον πουλήσουν.

Τον έσωσε ο Κυρηναϊκός φιλόσοφος Αννίκερις, ο οποίος τον ελευθέρωσε, πληρώνοντας το ποσό που ζητούσαν, και τον άφησε να γυρίσει στην Αθήνα.

Μετά την επιστροφή του στην Αθήνα (387 π.Χ.) ίδρυσε την Ακαδημία, που τη διεύθυνσή της την κράτησε ο ίδιος ως το θάνατό του (347 π.Χ), σαράντα δηλαδή ολόκληρα χρόνια, με δύο μόνο διακοπές, όταν έκανε το δεύτερο (367) και το τρίτο (361) ταξίδι του στη Σικελία, στην αυλή του Διονυσίου του Β’.

Στη ζωή του Πλάτωνα δεν έπαιξε ρόλο καμιά γυναίκα. Μια σειρά από χτυπήματα και σκληρές εμπειρίες, πλήθος απογοητεύσεις από τα κοινωνικά και πολιτικά πράγματα της εποχής του, οδήγησαν την στοχαστική και καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία του σε μια σκληρή δοκιμασία.

Κατάφερε, όμως, ως τα βαθιά γεράματά του, πέθανε 80 ετών, να μείνει πιστός στα ιδανικά του και σε όσα ο Σωκράτης του είχε μεταδώσει. Το επιστέγασμα όλης της προσπάθειάς του είναι οι θεωρία του για τις ιδέες.

Το έργο του Πλάτωνα, όλο σε μορφή διαλόγου, μας δημιουργεί δύο βασικά προβλήματα :

– το πρώτο είναι ότι δεν μπορούμε εύκολα να γνωρίζουμε αν οι γνώμες που βάζει στο στόμα διαφόρων προσώπων είναι δικές του ή των άλλων και, αν είναι των άλλων, σε ποιους πραγματικά ανήκουν και ως ποιο σημείο.

– το δεύτερο πρόβλημα είναι οι διάφοροι μύθοι που παρεμβάλλονται στους διαλόγους, όπου τη θέση ενός αυστηρού διαλεκτικού στοχαστή την παίρνει ένα διαφορετικό πνεύμα γεμάτο φαντασία, παθητικότητα και εγκωμιαστική διάθεση.

 

  1. Εργογραφία Φιλοσόφου

Την συγγραφική παραγωγή του Πλάτωνα την χωρίζουμε σε τέσσερις ομάδες :

  1. ΤΟΥΣ ΣΩΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ

Ίων, Λάχης, Χαρμίδης, Λύσις, Ευθύφρων, Απολογία, Κρίτων, Ιππίας Ελάσσων.

  1. ΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Πρωταγόρας, Ιππίας μείζων (αν είναι γνήσιος), Ευθύδημος, Κρατύλος, Μενέξενος, Αλκιβιάδης (ο πρώτος, αν είναι γνήσιος), Γοργίας, Μένων.

  1. ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΑΚΜΗΣ

Συμπόσιον, Φαίδων, Πολιτεία, Φαίδρος.

  1. ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Παρμενίδης, Θεαίτητος, Σοφιστής, Πολιτικός, Φίληβος, Τίμαιος, Κριτίας (μη ολοκληρωμένος), Νόμοι (λείπει η τελική επεξεργασία).

Σημ. Από τις 13 επιστολές του μόνο η 7η θεωρείται γνήσια και πλέον σημαντική.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Τρόπος απόκτησης

Ο εκπαιδευόμενος που ολοκλήρωσε τη σπουδή του στο μάθημα που επέλεξε, έχει το δικαίωμα:

Α) Απόκτησης Πιστοποιητικού Παρακολούθησης μαθημάτων από την εταιρεία ACTA Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με κόστος 99 ευρώ.

(ΣΗΜ. Η αποστολή του Πιστοποιητικού γίνεται με email.)

Acta_Basic
Acta_Expert
Acta_Advanced

Β) Απόκτηση Κότινου με: Πιστοποιητικό Παρακολούθησης των ακαδημαϊκών μαθημάτων του HEPTAPOLIS AVATAR e-Learning από την Μ.Κ.Ο. HEPTAPOLIS – ΤΡΙΛΟΓΙΑ. (ΣΗΜ. Η αποστολή του Πιστοποιητικού γίνεται με email.)

2o Mέρος: οι Έρωτος έπαινοι

1
1. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
60
2
2. Ο Έρωτος Έπαινος του Φαίδρου
60
3
3. Ο Έρωτος Έπαινος του Παυσανία
60
4
4. Ο Έρωτος Έπαινος του Ερυξιμάχου
60
5
5. Ο Έρωτος Έπαινος του Αριστοφάνους.
60
6
6. Ο Έρωτος Έπαινος του Αγάθωνος
60
7
7. Η μετάβαση από το πρώτο στο δεύτερο μέρος
60
8
8. Ο Έρωτος Έπαινος της ∆ιοτίμας
60
9
9. Ο Σωκράτους Έπαινος του Αλκιβιάδη
60
10
2o Mέρος – Πλάτωνος Συμπόσιον
28 questions