4 out of 5
4
6 reviews

2ο Μέρος: Ελευσίνια Μυστήρια

Στο μάθημα αυτό ο σοφός δάσκαλος και ρέκτης στην έρευνα των αρχαίων μύθων Κωνσταντίνος Κουρτίδης μάς ξεναγεί στα Ορφικά, τα Ελευσίνια, τα Καβείρια και τα Διονύσια μυστήρια, όπου μετά από τις διάφορες προκαταρκτικές τελετές επιτρεπόταν στο τέλος, αν και υπό τον όρο της αυστηρότατης εχεμύθειας, η ακρόαση της αρχαίας και κοσμογονικής διδασκαλίας, μέσω της οποίας αποκαλυπτόταν ο προορισμός του ανθρώπου και η βεβαιότητα της μετά θάνατον αμοιβής και τιμωρίας, και  όλα αυτά απαλλαγμένα από τις ποιητικές παραμορφώσεις, τα σύμβολα και τις αλληγορίες, δια των οποίων εξακολουθούσαν να επικαλύπτονται έναντι του κοινού όχλου.

22 άτομα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον

ΔΙΔΑΚΤΡΑ

Αρχική αξία κόστους μαθήματος: 380 €.

Το ποσό αυτό μειώνεται ως ακολούθως:

Χορήγηση ειδικής έκπτωσης 20% στο σύνολο του μαθήματος.

Ποσό πληρωμής μετά την έκπτωση: 304 €

Εφάπαξ Πληρωμή – Early Entry (10%): 273,6 €

Μετά την εξόφληση του συνολικού ποσού, παρέχονται επιπλέον 2 μήνες δωρεάν εκμάθησης, για την πληρέστερη κατανόηση του Μαθήματος. Το κόστος απόκτησης του Πιστοποιητικού Παρακολούθησης μαθημάτων από την εταιρεία ACTA Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι 99 ευρώ.

2ο Μέρος: Ορφικά Μυστήρια

Χρονική Διάρκεια:  1 Μήνας

Kόστος μαθήματος: 76 €.

ΕΝΟΤΗΤΑ 2

  • Ελευσίνια  Μυστήρια

ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το θρησκευτικό αίσθημα, ουδέποτε έλειψε από την Ελλάδα. Έλαμψε δε σ’  αυτή αυτόματα, πριν τη γέννηση οποιασδήποτε φιλοσοφίας. Βέβαια, οι μύθοι δεν εφευρέθηκαν από τους ποιητές προς τέρψη του πλήθους.

Οι μύθοι και τα άσματα του λαού, οι δεισιδαιμονίες και οι παροιμίες, οι γιορτές του ανάγονται ως επί το πλείστον στην πρώιμη αρχαιότητα. Το θρησκευτικό αίσθημα, από κάθε άποψη, αφορά στη γνώση του αγνώστου, στη συμμετοχή σε κάποιο θείο μυστικό. Εάν πιστέψουμε τον Πίνδαρο, τις πανελλήνιες γιορτές εγκαινίασε πρώτος ο Ηρακλής,  κατά την μυθική εποχή της Ελλάδας.

Οι δε μύθοι είχαν πράγματι πολύ βαθύτερο σκοπό, τη διαπαιδαγώγηση δηλαδή του λαού δια της εξύμνησης των θεών και των ηρώων. Τοιουτοτρόπως,  κατά τους πανάρχαιους χρόνους οι αοιδοί και οι ραψωδοί, αργότερα και οι ποιητές, υπήρξαν ίσως ασυναίσθητα οι πρώτοι δάσκαλοι της ελληνικής θρησκείας, με πρώτους τον Όμηρο και τον Ησίοδο και μετά από αυτούς τον λυρικό ποιητή Πίνδαρο.

Είναι γνωστή στην ιστορία η σπουδαιότητα των μύθων που απαντούν στην γένεση του λαού. Οι αρχέγονες φυλές αρέσκονται να εκφράζουν με συγκεκριμένη μορφή τις ιδέες που τις καθοδηγούν, σε συνέχεια των γεγονότων που επηρεάζουν τις τύχες τους. Αρέσκονται να προσωποποιούν υπό μεγάλα ονόματα τις αργές και ασαφείς αυτές επιδράσεις. Για αυτόν ακριβώς το λόγο οι μύθοι αυτοί ρίχνουν φως στην ιστορία.

Εάν προσέξουμε τους μύθους της αρχαιότητας, με την ερμηνεία τους θα εννοήσουμε και θα πειστούμε ότι οι παραδοσιακοί αυτοί μύθοι κρύβουν πράγματι μεγάλες πάντοτε και αιώνιες αλήθειες, φυσικές  ή ηθικές.

Οι μύθοι αποτελούν τη βάση ή μάλλον τη συνισταμένη του θρησκευτικού και κοινωνικού βίου των αρχαίων Ελλήνων. Οι μύθοι και οι παραδόσεις έχουν για τούτο μεγίστη σπουδαιότητα, καθώς αποτελούν  τη μόνη πηγή για την εξέταση των ιστορικών προβλημάτων της πρώιμης ελληνικής αρχαιότητας.

Αλλά ή αληθινή  σημασία των μύθων διατηρήθηκε ως μυστήριο μόνον σε κάποιες θρησκευτικές εταιρείες, τις οποίες αποτελούσαν μέλη που  κατηχούνταν από κληρονομικούς ιερείς. Οι εταιρείες αυτές ήταν οι λεγόμενοι Ορφικοί και Βακχικοί και επιπλέον τα Ελευσίνια και τα μυστήρια της Σαμοθράκης. Σε αυτές, λοιπόν, συναθροίστηκαν τα απόρρητα δόγματα των αρχαίων θεολογικών και φιλοσοφικών μύθων, οι οποίοι πήγαζαν από ιερατεία σε εποχή προγενέστερη του Ομήρου και απετέλεσαν τη θεμελιώδη αφορμή των ελληνικών μυθολογημάτων.

Στα ιερά τούτα ιδρύματα, μετά από τις διάφορες προκαταρκτικές τελετές επιτρεπόταν στο τέλος, αν και υπό τον όρο της αυστηρότατης εχεμύθειας, η ακρόαση της αρχαίας και κοσμογονικής διδασκαλίας, μέσω της οποίας αποκαλυπτόταν ο προορισμός του ανθρώπου και η βεβαιότητα της μετά θάνατον αμοιβής και τιμωρίας, και  όλα αυτά απαλλαγμένα από τις ποιητικές παραμορφώσεις, τα σύμβολα και τις αλληγορίες, δια των οποίων εξακολουθούσαν να επικαλύπτονται έναντι του κοινού όχλου.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΟΣ

Μια από τις μεγαλύτερες και σπουδαιότερες προσωπικότητες από το Θρακικό χώρο. Ο Κωνσταντίνος Γεωργίου Κουρτίδης γεννήθηκε στην Αδριανούπολη το 1870. Τελείωσε το γυμνάσιο το 1888.

Στην συνέχεια γίνεται δημοδιδάσκαλος του Ηδιριμοδείου δημοτικού σχολείου. Φοίτησε δύο χρόνια στην Φιλοσοφική σχολή του Εθνικού Πανεπιστημίου, ενώ έχει κάνει σπουδές και στην ιατρική όπου το 1899 αναγορεύεται αριστούχος διδάκτωρ. Κατόπιν, σε νεαρή ηλικία, διορίστηκε σαν δάσκαλος στο Σουφλί, όπου και δημιούργησε την οικογένειά του.

Παντρεύτηκε τη Δέσποινα Παπαδοπούλου (τη Δέσπω την Παπαντικούδα) με την οποία και απέκτησε 2 παιδιά, τη Μαρίκα και το Γιώργο. Υπηρέτησε (1901-1904) ως υγειονομικός στο Λοιμοκαθαρτήριο.

Έφυγε στην Αίγυπτο, όπου για λίγα χρόνια εξάσκησε το επάγγελμα του ιατρού, ωστόσο το 1904 επέστρεψε στο Σουφλί κατά τους δύσκολους για τη Θράκη χρόνους και το σπίτι του έγινε κέντρο εθνικών αποφάσεων. Πριν πεθάνει ζήτησε να θαφτεί στο χωριό Κορνοφωλιά. Πέθανε το Νοέμβριο του 1912. Η κόρη του παραχώρησε το αρχοντικό στην ΕΤΒΑ, για να γίνει αυτό το πρώτο Μουσείου Μεταξιού της Ελλάδας.

Πολιτικό έργο

Αναπτύσσει έντονη εθνική δραστηριότητα. Ανήκει στο πατριωτικό κομιτάτο του Σουφλίου. Κατά την διάρκεια του Α’ Βαλκανικού πολέμου ο Κουρτίδης επιστρατεύεται στον τουρκικό στρατό ως στρατιωτικός ιατρός. Μετά την ανακήρυξη της αυτονομίας της, η  Δυτική Θράκη χωρίζεται σε τρία τμήματα και ο Κουρτίδης γίνεται πρόεδρος του Σουφλίου.

Με την απελευθέρωση της Θράκης, εκλέγεται βουλευτής Αδριανουπόλεως και στη συνέχεια γερουσιαστής, ενώ το 1924 τοποθετείται Υπουργός Γενικός Διοικητής Θράκης από την κυβέρνηση του Ανδρέα Μιχαλακόπουλου. Από το βήμα της βουλής αγωνίζεται, για να αποκατασταθεί ο κόσμος των προσφύγων. Δείγμα των αγώνων του είναι η αγόρευση του στην Βουλή με κυριότερα ζητήματα την στέγαση και την περίθαλψη που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία» στις 30/5/1921. Ήταν άνθρωπος της δράσης και του στοχασμού, σεμνός και τίμιος

Εργογραφία

Συγγραφικό έργο

Έχει να παρουσιάσει, πέρα από καθοριστικές πολιτικές αποφάσεις και ένα πολυτάλαντο συγγραφικό έργο με χρονογραφήματα, λαογραφία του τόπου, ιστορικές μελέτες.

Σπουδαία έργα του:

  • “Άπαντα” (1910 – 1912) – περιλαμβάνει Σιναϊτικές αναμνήσεις.
  • “Οδοιπορικό του Αγίου Όρους”.
  • “Ιστορία της Θράκης”, από των αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι του 46 μ.Χ.
  • “Θρακικά” (1926) – βιβλίο με κεφάλαια για την αρχαία Θράκη και τους Θράκες.
  • “Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια”(1934).
  • “Ημερολόγιο της δράσεως των Ελλήνων ανταρτών της Σάντας” (1916-1924).

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Τρόπος απόκτησης

Ο εκπαιδευόμενος που ολοκλήρωσε τη σπουδή του στο μάθημα που επέλεξε, έχει το δικαίωμα:

Α) Απόκτησης Πιστοποιητικού Παρακολούθησης μαθημάτων από την εταιρεία ACTA Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος με κόστος 99 ευρώ.

(ΣΗΜ. Η αποστολή του Πιστοποιητικού γίνεται με email.)

Acta_Basic
Acta_Expert
Acta_Advanced

Β) Απόκτηση Κότινου με: Πιστοποιητικό Παρακολούθησης των ακαδημαϊκών μαθημάτων του HEPTAPOLIS AVATAR e-Learning από την Μ.Κ.Ο. HEPTAPOLIS – ΤΡΙΛΟΓΙΑ. (ΣΗΜ. Η αποστολή του Πιστοποιητικού γίνεται με email.)

2ο Μέρος: Ελευσίνια Μυστήρια

1
Ελευσίνια Μυστήρια
120
2
2o Mέρος – Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια
10 questions