1o Mέρος – Η ζωή μετά το θάνατο

Είναι το μέτρο Γης που καλλιεργείται μέσα στην ορθόδοξη παράδοση της άσκησης και της νήψης, ώστε ο αλαζονικός νους που ψηλώνει σαν κυπαρίσσι, να πλαισιώνεται και να βρίσκει ξανά το στόχο του: Την Αλήθεια στο Πρόσωπο του αναστημένου Κυρίου.

364 εγγεγραμμένοι μαθητές

Είναι το μέτρο Γης που καλλιεργείται μέσα στην ορθόδοξη παράδοση της άσκησης και της νήψης, ώστε ο αλαζονικός νους που ψηλώνει σαν κυπαρίσσι, να πλαισιώνεται και να βρίσκει ξανά το στόχο του: Την Αλήθεια στο Πρόσωπο του αναστημένου Κυρίου.

Το ζήτημα λοιπόν, δεν είναι η απελπισία μπροστά στον επικείμενο θάνατο που περιμένει κάθε σώμα πλασμένο, σαν φυσικός προορισμός αφανισμού από την ώρα που θα γεννηθεί.

Η Μνήμη Θανάτου είναι το μεταίχμιο, η θύρα αλλαγής από έναν κόσμο (αυτόν τον πανέμορφο γήινο φθαρτό ωστόσο, χοϊκό) σε έναν άλλον κόσμο των Αγίων και του Θεού.

Σαν πέρασμα το όριζε ο π. Πορφύριος, από την κουραστική κουζίνα με τις ατέλειωτες εργασίες καθημερινά, στον φωτεινό χώρο του σαλονιού. Χώρος ανάπαυσης και ευχαρίστησης, αμεριμνησίας, όπου πίνει ο άνθρωπος με απλότητα το καφεδάκι του, για να ηρεμήσει και να μαζέψει τον νου του.

Η σκέψη στην φθορά και τον αφανισμό της ύλης, στην μετά ποίηση της, μας ενδιαφέρει, μας αφορά σαν τρόπος άσκησης που θα μπορούσε να φέρει ποιότητα ζωής στην σκέψη, στο παρόν, να του δώσει έκταση, ένταση και όγκο.

Μακάριος αυτός που με πληρότητα πνεύματος ζει την κάθε του στιγμή, μέσα στην ημέρα, αυτός που δεν ξεχνά τον Θεό Δημιουργό. Η μνήμη θανάτου καλλιεργείται για να μπορέσει ο άνθρωπος να συλλάβει το νόημα της φάτνης, που διάλεξε ο Χριστός με τρόπο ανατρεπτικό για να γεννηθεί.

Η ενανθρώπιση σαν ρωγμή μέσα στον ιστορικό χρόνο, ώστε να έχει πρόσβαση ο θνητός άνθρωπος στην αιωνιότητα, στο πέραν του χρόνου. Εμποδίζεται στην εποχή μας την καταναλωτική, από τα μπιχλιμπίδια τα κινέζικα και τα πολλά γλυκά και τις ανούσιες τυπικές ευχές των ημερών στην προσπάθεια, να γεμίσει το τεράστιο κενό της ψυχής και η αμηχανία της.

Αντίθετα, καλλιεργείται εκούσια, συστηματικά με την μνήμη θανάτου, ώστε να αποφεύγει ο άνθρωπος τον νοσηρό «τρόμο που παραλύει», όπως επισημαίνει ο Ιωάννης ο Σιναΐτης στην Κλίμακα: «πως θα χάσω αυτό το σώμα, αυτό το πρόσωπο που με τόση φροντίδα και περιποίηση θαυμάζω καθημερινά στον καθρέφτη μου  και στο φαντασιωμένο βλέμμα το δικό μου και του άλλου»!

Μένει μόνο η μνήμη του θανάτου (χωρίς τον τρόμο), ώστε ο άνθρωπος να μπορεί, να μην χάνει τον στόχο που είναι η καθαρότητα της            καρδιάς, η λευτεριά απ’ όλα τα πάθη και τις εξαρτήσεις, κάθε είδους, από την ύλη, από τις σχέσεις, από τις καταστάσεις. Στο μέτρο του ο καθένας αγωνίζεται για να πετύχει «πνεύμα ανάλαφρον».

Αυτός που κοιτάζει τον θάνατο κατάματα καθημερινά, χωρίς μοιρολατρεία και εξορκισμό, αναγκαστικά εκτιμά ό,τι του δίνει ο Θεός, εκτιμά και βλέπει με άλλο μάτι τους ανθρώπους που τον περιβάλλουν και φιλοσοφεί τις δυσκολίες και τις κακοτυχίες με βλέμμα αποστασιοποιημένο.

Η Μνήμη Θανάτου «ισοπεδώνει», ό,τι ψηλώνει, ό,τι γυαλίζει, ό,τι υπερβάλλει, ό,τι και όποιον αδημονεί, ό,τι πλανεύει, γοητεύει το μάτι. Αποκαθιστά την διπλωπία του νου, τον διχασμό του, το δίψυχο του ανθρώπου, με το ένα μάτι στον Θεό και με το άλλο στην ματαιότητα της κάθε απολαυστικής σκέψης… πριν γίνει πράξη.

Γίνεται το μέτρο για την ποιότητα. Καθίσταται «ομοιοπαθητικός τρόπος», ώστε  να αντιμετωπίσει ο σημερινός άνθρωπος της τεχνολογίας την ψευδαίσθηση ελέγχου και παντοδυναμίας που του διαφεύγει, σαν να ήταν Θεός! Έτσι καμμία επερχόμενη επιδημία και πανδημία δεν μπορεί να ξαφνιάσει. Όλα τα επιτρέπει ο παντεπόπτης, που ποτέ δεν εγκαταλείπει, κυρίως όταν παιδαγωγεί, τότε είναι περισσότερο Παρών!

Η Μνήμη Θανάτου πολεμά τον φόβο θανάτου καλλιεργώντας την αγάπη για τον Υπέροχο δημιουργό και τα δημιουργήματά Του στις σχέσεις με τον άλλο άνθρωπο, την κοινωνία Θεού και ανθρώπων, εδώ και τώρα, την συγκεκριμένη στιγμή.

Στόχος δεν είναι ο φόβος, αλλά η ποιότητα καθημερινά (αυτό που θ’ αποκαλούσαμε ατέρμον βάθος μετανοίας και αλλαγής), ώσπου να γίνει η καρδιά σπήλαιο φάτνης, να γίνει αγάπη με τον διπλανό άνθρωπο βίωμα μόνιμο, με επιείκεια και συγχωρητικότητα, έγνοια φιλότιμη γι’ αυτόν.

Μετατοπίζεται το βάρος από το ανούσιο και περιττό στο απολύτως προσαρμοσμένο λιτό και απέριττο, το απλό, το μεγάλο ζητούμενο. Σκεπτόμενος τον επερχόμενο, θάνατό μου, μόλις ανοίγω τα μάτια μου το πρωί, μπορώ να  ευχαριστήσω για το φως της μέρας, το σκοτάδι της νύχτας που θα ξανάρθει για να με αναπαύσει, τους διπλανούς που είναι η προοπτική συντροφιάς και γενικά όλα όσα έδωσε με Σοφία και απλοχεριά καρδιάς ο Θεός.

Μπροστά στον θάνατο όλα γίνονται όμορφα, σημαντικά. Μπορώ να νιώσω πως δεν υπάρχει θάνατος, δεν υπάρχει κατατετμημένος χρόνος παρά μόνο αιωνιότητα.

Όλη η Πίστη μας έχει αφετηρία και κατάληξη την αιωνιότητα. Δεν υπάρχει θάνατος δεν χωράει στην εν Χριστώ αντίληψη πραγμάτων. Υπάρχει μόνο ο θάνατος της αμαρτίας που διεξοδικά αναπτύσσεται και αντιμετωπίζεται  θεραπευτικά μέσα από τα εκκλησιαστικά μυστήρια.

Γίνεται η Μνήμη Θανάτου ο τρόπος για μετάνοια, δεν ξεχνώ την τελική κρίση μπροστά στον θρόνο του δικαίου Κριτή όλου του κόσμου, όταν θα ερωτηθώ για ό,τι υπήρξα επί γης, έτσι ώστε να φιλοτιμούμαι εδώ και τώρα, να αγωνίζομαι όσο μπορώ, να πέφτω και να ξεσηκώνομαι, με αέναη δοξολογία για την ομορφιά του κόσμου που απλώνεται μπροστά μου για την αγάπη και την συγχωρητικότητα του Πατέρα Θεού.

Να Του μοιάσω, είναι το ζητούμενο. Αυτή είναι η μόνη μου εργασία στο εδώ και τώρα, η εκτίμηση και το φιλότιμο. Η εν Χριστώ χαρά. Το αύριο το έχει ο Θεός.

Διδάσκων: Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας

Βιογραφία

  • ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ  ΔΙΕΥΘYNTHΣ NEW YORK COLLEGE
  • ΟΡΓΑΝΩΤΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΟΥ N.Y.C.
  • ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ 328/17-12-2017 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
  • Οικογενειακή καταγωγή: εκ της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου.
  • Είναι απόγονος των ιερέων: Χαράλαμπος (1760-1829), Δημήτριος (1794-1854), Χαράλαμπος (1835-1895), Σπυρίδων (1840-1899), Στέφανος (1870-1936) και του ιερέως Γεωργίου Χαντζησαλάτα, ο οποίος πήρε μέρος στην Έξοδο του Μεσολογγίου και ως εκ τούτου, είναι μέλος της Αδελφότητας Απογόνων Εξόδου.
  • Απόφοιτος Κολλεγίου Αθηνών

ΠΤΥΧΙΑ Α.Ε.Ι.

  • Πτυχιούχος Ιατρικής (1988)
  • Πτυχιούχος Νομικής (1995)
  • Πτυχιούχος Θεολογίας της Πατριαρχικής Σχολής B.R. (2005)

ΜASTERS (MSc)

  • University of London, Royal Postgraduate School – 1990
  • S.N.S.P.A. Ιnternational Affairs και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης
  • από την Diplomatische Akademie Wien (1997)
  • Διεθνές δίκαιο (1996) U.B.R. «ΝΑΤΟ»
  • CEDS, Γαλλικό Ινστιτούτο (2016) «Δωροδοκία – Δωροληψία»
  • Ινστιτούτο Διπλωματίας και Παγκόσμιων Εξελίξεων 2016 «ΟΗΕ»
  • Στρατιωτικής Κοινωνιολογίας και Στρατιωτικής Διπλωματίας

PhD

  • Διδάκτωρ Iατρικών Επιστημών (1992)
  • Doctor Honores 2003, ORADEA
  • Διδάκτωρ Φιλοσοφίας (2006)
  • Διδάκτωρ Φιλοσοφίας (2017) Παγκοσμίου Φιλοσοφικού FOROUM (W.F.F.)

ΒΡΑΒΕΙΑ

  •  Έχει λάβει ποικίλες τιμητικές διακρίσεις από διαφόρους Φορείς, τόσο διεθνώς, όσο και στην Ελλάδα.
  • 2005: Α’ Βραβείο «ΙΑΣΩ», ως ο καλύτερος Νέος Ιατρός Μ/Γ
  • 4/10/18: Βραβείο «ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ 21ου ΑΙΩΝΟΣ Π.Φ.Φ.»
  • 5/10/18: Βραβείο «ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ 21ου ΑΙΩΝΟΣ Π.Φ.Φ.»
  • Πρέσβης Καλής Θελήσεως Κλασικού Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Ιδρύματος
  • Τιμητική Διάκριση – Παγκόσμιο Πνευματικό Κέντρο  “ΟΛΥΜΠΟΣ” – Το Όραμα των Δελφών – Ζάππειο Μέγαρο 4/7/22

ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

  • University of Miami (1996)
  • University of London. Royal Medical School
  • Maternal and fedal Medicine (1999)
  • Sterility and fertility (2002)
  • Harvard Medical International, Postgraduate school “Cancer, present
  • advances and future perspectives. University Boston S.U.A. (1695/2004)
  • Διεθνής Ομοιοπαθητική Ιατρική C. Paster Institution (2008)
  • Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας – Deree (2018-2022)

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

  • Από το 1992 έως και σήμερα, διετέλεσε, διατελεί και υπηρετεί σε διάφορες δημόσιες και ιδιωτικές θέσεις.
  • Διετέλεσε Ιατρός Υπηρεσίας Υπαίθρου (1995) στην Ιερά Νήσο Πάτμο, στο Κ.Θ.Λ., καθώς και στο ΠΙΚΠΑ.
  • Διετέλεσε Ιατρός στην Πολυκλινική Αθηνών (1996), στον Χειρουργικό τομέα.
  • Διετέλεσε Ιατρός στην Β’ Μ/Γ Κλινική του Αρεταίειου Νοσοκομείου, στην Μ/Η του ΕΚΠΑ.
  • Διετέλεσε Ιατρός στην Α’ Μ/Γ Κλινική του ΓΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, στην Μ/Γ της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ.
  • Διετέλεσε Ακαδημαϊκός Πανεπιστημιακός Υπότροφος και Επιστημονικός Συνεργάτης του Πανεπιστημίου Carol Davila, αλλά και Λέκτωρ και Επίκουρος Καθηγητής.
  • Από δε τον Οκτώβριο του 2017, ως Καθηγητής στο U.N.Y. και στο University Bolton.
  • Διετέλεσε Επισκέπτης Ιατρός στο University of Miami (1996), υπό τον
  • Καθηγητή Πανεπιστημίου Α. Τζάκη, λαμβάνοντας μέρος και στην μετάφραση του Ιατρικού Χειρουργικού Εγχειριδίου.
  • Διετέλεσε Επισκέπτης Ιατρός στο University of Boston (1999), υπό τον Καθηγητή Πανεπιστημίου Μ. Σιουρή.
  • Μετά από πρόταση του Ακαδημαϊκού Λουκά Παπαδήμα, καθώς και του Sir Christopher Pissarides, Regius Professor of Economics and Nobel Laureate in Economic Sciences, προς το Ελληνικό Φιλοτελικό Μουσείο ΕΛΤΑ Ελλάδος, έγινε γραμματόσημο για τα 30 χρόνια της ιατρικής του υπηρεσίας.
  • Διδάσκων Καθηγητής στο Ιατρικό Δίκαιο, στο Α.Π.Θ. – Τμήμα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
  • Κατέχει επίσης πτυχία γλωσσομάθειας Αγγλικών, Γαλλικών, καθώς και το Ευρωπαϊκό Δίπλωμα Κατάρτισης στην Διεθνή Ομοιοπαθητική Ιατρική, στη  Νοηματική Γλώσσα και στους Υπολογιστές E.C.D.L.
  • Υπηρέτησε πλήρη στρατιωτική θητεία στην ΑΣΔΕΝ.
  • Από το 2017, κατόπιν προτάσεως του Ακαδημαϊκού Η. Μουτσόπουλου και του Χ. Ρούσσου καθώς και του Ακαδημαϊκού Γ. Σκαλκέα, λαμβάνει μέρος στα Δ.Σ. της Ακαδημίας Αθηνών.
  • Υπότροφος ΙΚΥ και Ι.Σ.Ν., Υπουργείου Παιδείας και Υπουργείου Εξωτερικών, καθώς και του Ωνασείου Ιδρύματος.
  • Καθηγητής – Ερρίκος Ντυνάν – Μετεκπαιδευτικά μαθήματα (2019-2021).

Εργογραφία

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ

Στο συγγραφικό έργο συγκαταλέγονται: 3.000 ομιλίες, 215 άρθρα, 125 μελέτες, 1.000 εργασίες, 280 ανακοινώσεις, 317 e-posters, συνεντεύξεις, δημοσιεύσεις σε περιοδικά, πανελλήνια και διεθνή συνέδρια με διάφορα βιβλία ιατρικού, νομικού, θεολογικού και φιλοσοφικού περιεχομένου δημοσιεύματα.

  • Είχε την επιστημονική επιμέλεια και προλόγισε σε 7 βιβλία.
  • Συμμετείχε στο Ημερολόγιο Kefalos 2019.
  • Συμμετείχε στην Λογοτεχνική Εγκυκλοπαίδεια Λογοτεχνών Kefalos 2019.
  • Λαμβάνει μέρος ως Ομιλητής σε διάφορα Ελληνικά και Διεθνή Συνέδρια.

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΝΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

  1. Investigatti anatomo-patologice in tumorile osoase, Α΄Βραβείο Συγγραφής, Editura medicala 1995, σελ. 172, Μ. 17x24cm, ISBN: 973-39-0289-6
  2. O.N.U. Rolul sau in mentjinerea pacci si securitajii internationale, σελ. 304, Μ. 17×24 cm, ISBN: 973-45-0204-2 [1997]
  1. NATO intre cectitudini si dileme, Α΄ΒραβείοΣυγγραφής, σελ. 364, Μ. 17×24 cm, ISBN: 973-45-0240-9 [1998]
  1. LUMEA VECHILOR GRECI INTRE DIONISIAC SI APOLINIC, σελ. 200,  Μ. 11,5×16,5 cm, ISBN: 973-99870-0-1 [2001]
  1. PERCEPTII ASUPRA CONFICURAJIEI RELATIILOR INTERNATIONALE IN ANII ’90,  σελ. 647, Μ. 14×20,5 cm, ISBN: 973-716-306-0 (10) [2006]
  1. Εμμηνόπαυση, Βραβείο τάξεως Θετικών Επιστημών. Τάδε Έφη εκδ., σελ. 450, Μ. 14×20,5 cm, ISBN: 978-960-89201-7-0 [21-04-2008]
  2. Αληθινά σενάρια, Τάδε Έφη εκδ., σελ. 150, Μ. 11×16 cm, ISBN: 978-960-98844-2-6 [03-07-2009]
  1. Ιατρική & ηθική δεοντολογία: Διλήμματα, μύθος ή πραγματικότητα, Α΄Βραβείο Συγγραφής Διεθνές Γερουλάνιο Ίδρυμα. ISBN: 978-960-93-1817-4 [09-02-2010]
  1. Νόμοι και κώδικες της Ιατρικής, Τάδε Έφη, ISBN: 978-960-98844-6-4 [16-08-2010]
  2. Kάπνισμα: Πρόωρος τοκετός, Α΄Βραβείο Συγγραφής. Τάδε Έφη, ISBN: 978-960-9543-01-9 [19-08-2011]
  1. Μονογραφία «Συμμαχία κατά του Καπνίσματος», πρόωρος τοκετός, θεραπευτικές εξελίξεις – Παρόν και Μέλλον, 9ο Διεθνές Αντικαπνιστικό Φεστιβάλ 2010, Α΄ Βραβείο Καλύτερης Ιατρικής Μονογραφίας 2010, από την Ελληνικό Αντικαρκινική Δράση. σελ. 121, σχήμα 13Χ20.
  2. Επείγουσα Μαιευτική – Γυναικολογία, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2015, σελ. 375, Μ. 15,8×22 cm, ISBN: 978-960-93-4578-1 [19-11-2012]
  3. Αρχές Βιοηθικής: Καθολικών, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2014, σελ. 200, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-81914-0-2 [22-04-2015]
  4. Εξ’ αρχής, Bραβευμένο βιβλίο 7ου Παγκόσμιου Διαγωνισμού ΕΠΟΚ, 2016, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2013, σελ. 80, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-81914-1-9 [22-02-2015]
  5. Εξουσία Ιατρικής Ηθικής, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2014, σελ. 190, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-81914-3-3 [24-02-2016]
  6. Εύας δυστοκία: Δυστοκία πρωτόπλαστης, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2016, σελ. 150, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-81914-2-6 [24-02-2013]
  7. Θεραπευτική Ιατρικής Θεολογίας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, Μ. 11×17 cm, σελ. 138, ISBN: 978-618-81914-5-7 [22-03-2016]
  8. Καλάσα: Από τους Αλεξανδρινούς χρόνους έως σήμερα, Τάδε Έφη, Μ. 11×17, σελ. 215, Διεθνές Ευρωπαϊκό Κλασικό Ίδρυμα (πρόλογος Σπυρίδων Γ.Κ. Χαντζησαλάτας), ISBN: 978-960-98844-7-1 [16-08-2011]
  9. Λεξικό κλασσικό, Τάδε Έφη, Μ. 11×17, σελ. 120, ISBN: 978-960-98844-8-8 [16-08-2010]
  10. Ποιητικά ανάμικτα, Υποψήφιο Ακαδημίας Αθηνών 25-4-2016, Βραβείο Β΄ Τάξεως των Γραμμάτων και Καλών Τεχνών. εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, σελ. 210, Μ. 11×18 cm, ISBN: 978-618-81914-4-0 [24-02-2016]
  11. Α.Μ. Βασιλεύσαντος. Α΄ Βραβείο 4ου Πανελληνίου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού 2012 ΕΠΟΚ (Πρεσβεία Κύπρου). εκδ. Τάδε Έφη, 2013, σελ. 73,  Μ. 11×17 cm.
  1. Γραφής Έργα, εκδόσεις Ωρίωνας, σχήμα 17Χ24, σελ. 239. Σελίδα 228 (Η Θάλασσα, Ίμια, Ο Πόλεμος, Φως πνευματικό), ISBN: 978-960-98859-6-6 [2011]
  2. Γέροντες της Ορθοδοξίας. εκδ. Ελεύθερη Ώρα, Μ. 11Χ16, σελ.80.
  3. Περί των εσχάτων ημερών και της μελλούσης Κρίσεως. εκδ. Ελεύθερη Ώρα, Μ. 11Χ16, σελ. 80, 2012.
  1. ΔΩΡΟΔΟΚΙΑ – ΔΩΡΟΛΗΨΙΑ ΔΙΕΘΝΩΣ. εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 14Χ21, σελ. 548, ISBN: 978-618-81914-9-5
  2. ΗΘΙΚΗ – ΠΑΡΕΝΘΕΤΗΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ. εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, σελ. 402, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-81914-7-1
  3. ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ Μ/Γ. εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, σελ. 336, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-81914-6-4
  4. ΙΑΤΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, σελ. 293, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-81914-8-8
  5. Σύγχρονες Διαγνωστικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις στη Γεροντολογία και Γηριατρική (Κεφάλαιο 1: Κοινωνική
  6. Γεροντολογία 1.11 Υγεία,  Ποιότητα ζωής, επικοινωνία υπερηλίκων Αγίων της εκκλησίας μας).  εκδ. ΣΥΝΕΔΡΟΝ, Αθήνα 2004, σελ. 302, Μ. 17x24cm ISBN: 960-8004-28-1
  7. ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΙΩΑΝΝΟΥ, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2018, σελ. 412, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-83137-3-6
  8. ΕΚΠΤΩΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2018, σελ. 492, Μ. 11×17 cm,  ISBN: 978-618-83137-4-3
  1. ΙΠΠΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΙΧΜΕΣ εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, σελ. 724, Μ. 11×17 cm,  ISBN: 978-618-83137-0-5
  1. ΒΙΟΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2018, σελ. 448, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-83137-1-2
  2. ΙΗΤΡΟΠΟΙΗΤΙΚΑ 2 εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2018, σελ. 102, Μ. 11×17 cm,  ISBN: 978-618-83137-2-9
  1. ΕΠΙ ΛΕΞΕΙ εκδ. Στιγμή, 2018, σελ. 125, Μ. 11×17 cm,  ISBN: 978-618-83137-5-0
  1. ΑΝΑΜΕΣΑ εκδ. Στιγμή, 2019, σελ. 150, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-83137-6-7
  1. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ εκδ. Στιγμή, 2019, σελ. 310, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-83137-7-4
  2. Στα άδυτα της Ελληνικής Μασονίας εκδ Ελεύθερη Ώρα, Μ. 11Χ16, σελ. 80, 2012.
  3. Αντίχριστος (2019), εκδ. Στιγμή, 2019, σελ. 306, Μ. 11×17 cm,   ISBN: 978-618-83137-8-1
  1. Άγιοι της Ιατρικής επιστήμης, (2021), εκδ. Τάδε Έφη, 2021, σελ. 530, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5480-35-6
  2. Μετά θάνατον ζωή – Viata dupa moarte, (2021,) εκδ. Τάδε Έφη, 2021, σελ. 216, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5480-32-5
  3. Βιοηθική & Ιατρικό βιοδίκαιο, (2021), εκδ. Τάδε Έφη, 2021, σελ. 168, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5480-34-9
  4. Ιατροί λόγιοι της Επανάστασης, (2021) εκδ. Τάδε Έφη, 2021, σελ. 138, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5480-31-8
  5. Η άλλη όψη – Μακάριος, (2021), εκδ. Τάδε Έφη, 2021, σελ. 342, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5480-33-2
  6. Κ.Π. Καβάφης, (2021) εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2021, σελ. 208, Μ. 11×17 cm,  ISBN: 978-618-5584-04-7
  1. Κυκλάμινα & Κάκτοι, (2021), εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2021, σελ. 64, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-83137-9-8
  2. 65 Χρόνια Ιστορίας (1956-2021), Ελληνικής Εταιρείας Ιατρών Λογοτεχνών, (2021), Αντώνης Καβάγιας & Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, σελ. 120, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-00-2864-5 (Αρ. 83339).
  3. Σκαιές Πύλες, (2021), Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, σελ. 79, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5584-00-9 (AP83.239).
  4. Επίκληση, (2021), Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ,  σελ. 92, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5584-01-6 (AP. 83.240).
  1. Ύμνοι, (2021), Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ,  σελ. 86, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5584-02-3 (AP. 83.242).
  1. Χρησμός, (2021), Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ,  σελ. 102, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5584-03-0 (AP. 83.243).
  1. Ηλιαχτίδες, 30+1 Συλλογικά διηγήματα (2021), Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ, σελ. 190, Μ. 17×24 cm,  ISBN: 978-618-85468-2-0.
  2. Θεού πνοή, (2022), Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, σελ. 510, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5584-05-4 (Αρ. 96680).
  3. Ημέρες Κυρίου, (2022), Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, σελ. 310, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5584-06-1 (Αρ. 96680).
  4. Ιατρική και Δικαιοσύνη, (2022), Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, σελ. 292, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5584-07-8 (Αρ. 96680).
  5. Πέραν του καλού και του κακού, (2022), Σπυρίδων Γ. Κ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, σελ. 411, Μ. 11×17 cm, ISBN: 978-618-5584-08-5 (Αρ. 96680).

ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

  • Μέλος Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών
  • Μέλος Ιατρών Χωρίς Σύνορα
  • Μέλος Ιατρικού Συλλόγου B.R.
  • Μέλος Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου.
  • Μέλος Ένωσης Μαιευτήρων-Γυναικολόγων Ελλάδος.
  • Μέλος Ιατροχειρουργικής Εταιρείας.
  • Ακόλουθος Βρετανικής Βασιλικής Ακαδημίας Μαιευτήρων-Γυναικολόγων.
  • Μέλος Διεθνούς Ρομποτικής Χειρουργικής Εταιρείας.
  • Μέλος Ελληνικής Εταιρείας Ιατρών Λογοτεχνών και Σύμβουλος Δ.Σ. της ΕΕΙΛ 2018 – 2021 καθώς και Γενικός Γραμματέας 2021 – 2024.
  • Μέλος Διεθνούς Εταιρείας Ιατρών Λογοτεχνών.
  • Μέλος Ακαδημίας Στρατηγικών Αναλύσεων Ελλάδος.
  • Μέλος Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών Ελλάδος.
  • Τακτικό Μέλος Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσού – Α’ Ακαδημίας Ελλάδος.
  • Μέλος του Ελληνικού Πολιτιστικού Οργανισμού Κυπρίων και μέλος του Δ.Σ.
  • Μέλος του Κέντρου Διπλωματικών και Στρατηγικών Μελετών Ελλάδος.
  • Μέλος Ινστιτούτου Διπλωματίας και Διεθνών Εξελίξεων – Deree.
  • Μέλος Ομάδας Πεζογραφίας και Ποιήσεως Βρετανικού Συμβουλίου Αθηνών.
  • Μέλος Διεθνών Βραβείων Giuseppe Sciacca (Αρ. Μητρώου: 1176/Νο 5/Χ. 19).
  • Επίτροπος Ιατρικών Επιστημών του Δ.Σ. του Παγκοσμίου Πνευματικού Κέντρου “ΟΛΥΜΠΟΣ” 2021 – 2025.
  • Μέλος του Δ.Σ. του Ε.Π.Ο.Κ. και Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων 2017 – 2021 και 2021 – 2025.

Αρχική αξία κόστους μαθήματος: 580 ευρώ.

Το ποσό αυτό μειώνεται ως ακολούθως:

Χορήγηση ειδικής έκπτωσης 20%  στο σύνολο του μαθήματος.

Ποσό πληρωμής μετά την έκπτωση: 464 ευρώ

 

ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Χρονική Διάρκεια Μαθήματος: 3 Μήνες

Συνολικό Κόστος Μαθήματος (μετά την έκπτωση):  464 ευρώ

Ποσόν Πληρωμής μηνιαίας Δόσης : 154,5 ευρώ

Εφάπαξ Πληρωμή – Early Entry (10%): 417,6 ευρώ

Μετά την εξόφληση του συνολικού ποσού, παρέχεται επιπλέον

το Πιστοποιητικό Παρακολούθησης και 2 μήνες δωρεάν εκμάθησης,

για την πληρέστερη κατανόηση του Μαθήματος.

ΔΙΔΑΚΤΡΑ

Χρονική Διάρκεια: 3 Μήνες

1ο Μέρος -Η ζωή μετά το θάνατο 1 Μήνας

Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ

  • Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
  • ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
  • META ΘΑΝΑΤΟΝ ΖΩΗ
  1. ΠΡΟΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ
  2. ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΑΣΤΑΣ ΕΚ ΝΕΚΡΩΝ ΚΥΡΙΟΣ
  3. ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ
  4. ΥΠΟΒΑΘΡΟ
  5. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΠΡΟΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΩΝ

Κόστος μαθήματος: 154,5€.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Τρόπος απόκτησης

Ο εκπαιδευόμενος που ολοκλήρωσε τη σπουδή του στο μάθημα που επέλεξε, έχει το δικαίωμα:

Α) Απόκτησης Πιστοποιητικού Παρακολούθησης μαθημάτων από την εταιρεία ACTA Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

(ΣΗΜ. Η αποστολή του Πιστοποιητικού γίνεται με email.)

Acta_Basic
Acta_Expert
Acta_Advanced

Β) Απόκτηση Κότινου με: Πιστοποιητικό Παρακολούθησης των ακαδημαϊκών μαθημάτων του HEPTAPOLIS AVATAR e-Learning από την Μ.Κ.Ο. HEPTAPOLIS – ΤΡΙΛΟΓΙΑ. (ΣΗΜ. Η αποστολή του Πιστοποιητικού γίνεται με email.)

1o Mέρος - Η ζωή μετά το θάνατο

1
1o Mέρος – Η ζωή μετά το θάνατο
2
3o Mέρος – Βιοηθική και Ιατρικό Βιοδίκαιο
10 ερωτήσεις